F3do
Lütfen Üye Olunuz...!!!

Join the forum, it's quick and easy

F3do
Lütfen Üye Olunuz...!!!
F3do
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Alida

Aşağa gitmek

Alida Empty Alida

Mesaj tarafından sezo Perş. Ekim 16, 2008 11:43 pm

Alida

Hikayemiz, dört müzisyenin satış rekorları kırmaları, dünya çapında
ünlenmeleri ve kaçınılmaz olarak çok fazla para kazanmaları ile
başlıyor. Bu paraları çatır çatır yemek varken, dört akıllı
müzisyenimiz bir adaya gitar şeklinde bir park yapmaya karar
veriyorlar. Evet, yanlış okumadınız. Denizin ortasında dev gitar
şeklinde tasarlanmış bir park. Menajerlerini ikna etmekte oldukça
zorlanmalarına rağmen uzun bir süre geçmeden mühendisler, mimarlar
tutulur ve planlar hazırlanmaya başlanır. Avustralya sahillerinde
kayalık bir ada seçilir. Bir kaç ay sonra bütün planlar, projeler
hazırlandığında artık adaya gitme vakti gelmiştir. Alida adını
verdikleri adanın yapım aşamasında büyük zorluklarla karşılaşılır. Ada
kayalık olduğu için büyük iş makineleri ve patlayıcılar
kullanılmaktadır. Müzisyenlerimiz Alida'yı her bir parçayı birinin
alacağı dört parçaya böler ve her parçada bir müzisyen kendi
yaratıcılığını sergileyecektir. Müzisyenlerimizin amacı, 324 metre
uzunluğunda, 252 metre gitar telleri ve 76 metrelik akort anahtarları
içeren müzik yapılabilecek dev bir mekanik gitar yapmaktır.

Çalışmalar devam ederken şaşırtıcı bir keşif yapılır. İş makineleri
kazarken, denizin 10 feet altında metalik bir cisimle karşılaşırlar.
Uzun süren uğraşlardan sonra metal yüzeyin altına inilir. Aslında bu
cisim asırlardan beri orada yatan, içerisinde iki küre içeren çok büyük
küre şeklinde bir makinedir. Makinenin kontrol bölümü olan merkezine
inildiğinde, müzisyenlerimizin biri bütün vaktini bu makineyi
incelemeye verir. Bütün bunlar olurken müzisyenlerimiz için her şey
yolunda gitmemektedir. Artık popülaritelerini yitirirler ve maddi
sıkıntı çekmeye başlarlar. Alida için çok fazla harcama yapılmaktadır.
Müzisyenlerimiz için cicim ayları artık bitmiş ve anlaşmazlıklar
başlamıştır. İçlerinden birinin girdiği karanlık işlerde cabası. Bu
durumda, bütün paralarını ortalık sakinleşinceye kadar Alida'da
saklamaya karar verirler. Dörde bölünen Alida'nın her bir parçası artık
ait olduğu müzisyenin kasasıdır ve bir dizi düzenekle korunmaktadır.
Bir süre sonra ise Alida'yı kaderine terk ederler. Yıllar sonra
menajerleri grubu tekrar toplamaya çalışırken müzisyenlerden birisi
tekrar Alida'ya gider ve bir daha haber alınamaz. Bizim görevimiz ise,
Alida'ya giderek kayıp müzisyen Arin'i bulmak.

Peki biz kimiz? Tıpkı Riven'da olduğu gibi Alida'da da bizim kimliğimiz
hakkında hiç bir bilgi yok. Oyunumuz Arin'in eşinin bizi Arin'i bulmak
üzere adaya gönderdiği küçük bir intro ile başlıyor ve maalesef bu
intro hikayeyi detaylarıyla anlatmıyor ve oyuncuyu pek de iyi motive
edemiyor. Oyuncunun konuyu tam olarak öğrenmesi oyun içerisinde
bulunacak bazı ipuçlarına bağlanmış. Bu durumda oyunun başlarında, Arin
kim? Ne arıyorum ben bu adada gibi soruları kendinize çok sık
soruyorsunuz.

Hikayesinin özgünlüğü dışında Alida'yı ön plana çıkaran en büyük
özelliği ise büyüleyici grafikleri. Grafiklerin büyük çoğunluğu statik
ve 800 x 600. Gerçekten çok etkileyici mekanlar içermekte.
Modellemeler, kaplamalar ve ışıklandırmalar mükemmel. Her nesne en
küçük ayrıntısına kadar çizilmiş Oynayanlar bilir, grafikler biraz
Riven'ı hatırlatıyor. Zaten oyunun yapımcısı da bunu gizlemeyerek
oyunun yapımında Myst ve Riven'dan etkilendiğini söylüyor. Zaman zaman
oyun oynamaktan ziyade, bir slayt gösterisi izlediğimiz hissine
kapılıyoruz.

Oyunun ara yüzü oldukça basit. Fare imlecimiz klasik beyaz el ve
ekranın üst kısmına taşıdığımızda kontrollerle karşılaşıyoruz. Ekranda
gezdirdiğimizde ise gidebileceğimiz yönleri ya da alabileceğimiz,
hareket ettirebileceğimiz cisimleri gösteriyor. Oynanabilirlik gayet
yüksek seviyede. Bunların yanı sıra geçiş hızlarını
değiştirebileceğimiz, deniz efektlerini kapatabileceğimiz ve roket modu
adı verilen daha önce geçilen mekanlara direk olarak gitmemizi sağlayan
ayarlar mevcut.

Oyunun müziklerine gelince, konu müzisyenler, gitar vs. olunca açıkçası
ben daha fazla müzik beklerdim. Oyun boyunca arka planda sürekli tekrar
eden bir müzik kullanılmamış. Az ama öz kullanılmış diyebiliriz çünkü
benim dinlediğim en iyi macera oyunu müzikleri. Oyunun ne kadar
dramatik olduğunu müzikler çok iyi anlatıyor ve devreye girdiği
yerlerde insanın tüylerini ürpertiyor. Müzikler oyunun oynanışı ile ve
çevre ile oldukça uyumlu, etkileyici ve sizi oyuna motive ediyor. Aynı
şekilde kuş, böcek vs. gibi ses efektlerini dikkatle dinlemenizi
öneririm çünkü bir macera oyununda göremeyeceğiniz kadar çok
kaliteliler.

Ara yüz, grafikler, müziklerden sonra bir macera oyunu için olmazsa
olmaz olan bulmacalara bakalım. Alida bir bulmaca kütüphanesi gibi.
Hatta sırf bulmacalar üzerine kurulu bir oyun diyebiliriz. Günümüzdeki
bir çok macera oyununda bulmacalar hedefe ulaşmak için bir araç olarak
kullanılırken Alida'nın kendisi bir bulmaca oyunu. Çok çeşitli, her
zorlukta bulmacalarla karşılaşmak mümkün. Alida'da bir envanter sistemi
yok ama oynarken yanınızda kesinlikle kağıt kalem bulundurmanız
gerekiyor. Nerede olduğunuzu, bulunduğunuz mekanlarda neler olduğunu
not almak çok önemli. Bulmacaların çoğu mekanik aletler üzerine
kurulmuş. Hikayenin akışına ve ortama güzel adapte edilmiş.

Son zamanlardaki bir çok macera oyununda (özellikle Adventure Company)
benim en çok şikayet ettiğim konu bulmacaların konuyla, atmosferle
alakasız olarak sırf bulmaca olsun diye konulmuş olması. Bir bulmaca
çözerken oyunun size neden bu bulmacayı çözmeniz gerektiğini vermesi
lazım. Aksi halde sırf kapı açmak için ya da gizli bir bölmeyi ortaya
çıkarmak için konulmuş gereksiz yere zor bulmacalar oyunlarda çok
sırıtıyor. Alida'da durum böyle değil. Her şeyden önce Alida, bir kaç
saat içerisinde oynanıp bitirilecek bir oyun değil. Bazı bulmacalar
oldukça zeki ve kurnazca hazırlanmış. Çoğu zaman oyuncunun hızını kesip
inceleme yapmaya, ne ile uğraştığını ne yapmaya çalıştığını düşünmeye
zorluyor. Büyük bulmacalar kendisini oluşturan küçük bulmacalara
bölünmüş. Aslında her bir bulmaca bir arada düşünüldüğünde büyük ve tek
bir bulmacanın parçaları. İşte bu da bir macera oyununda aranması
gereken en önemli öğelerden birisi olan yaratıcılıktır. Alida aynı
zamanda başarısızlıkla da sonuçlanabilen bir oyun ve birkaç farklı son
var.

Beş yıllık bir çalışma sonrasında geliştirilen Alida, kaliteli
grafikleri, şu ana kadar hiç bir oyunda görmediğiniz ilginç mekanları,
yapıları, ilginç bulmacaları ile eğer Myst tarzı macera oyunlarını
seviyorsanız mutlaka oynamanız gereken bir macera oyunu. Zor
bulmacaları ile amatör macera oyuncularını kolaylıkla pes ettirebilecek
bir oyun. Kesinlikle macera oyunlarına yeni başlayanlar için bir oyun
değil. En büyük eksisi ise dramatik hikaye akışı ve çok az diyalogları
ile oyun boyunca yalnızlık hissine kapılıp insanı depresyona sokması.
Emin olamadıysanız web sitesinde Alida'nın oynanabilir bir demosu var.
Deneyin derim...
sezo
sezo
Profesyonel
Profesyonel

Erkek
Mesaj Sayısı : 1980
Nerden : KOCAELİ
İş/Hobiler : ithalat -ihracat (sporcu )
Lakap : sezo
Ruh Hali : Alida Seytan10
Rep : 1199
Kayıt tarihi : 23/02/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz