Call Of Juarez İyi, Kötü ve Çirkin
1 sayfadaki 1 sayfası
Call Of Juarez İyi, Kötü ve Çirkin
Call Of Juarez İyi, Kötü ve Çirkin
Her yıl karşımıza onlarca FPS gelir. Bunlardan maalesef çoğu kötü birer
Doom, Half Life ya da Call of Duty taklidi oyunlar olur. Taklit
olmalarından dolayı çoğunun konusu genellikle gelecekte geçer. Artık o
kadar alıştık ki 2100'lü yıllarda dünyayı işgal eden uzaylılarla
elimizde ne idüğü belirsiz silahlarla abuk subuk uzay gemilerinin ya da
gezegenlerin üzerinde savaşmaya. Ha bazıları türü alır, yenilikler
getirir, bir şeyler ekler ve gönlümüzde Prey gibi taht kurar ancak
birçoğu başarısız birer kopya olarak disklerimize kurulur ve kısa
sürede silinir. Bu kopya FPS'lerin en büyük sorunu ise doğru düzgün bir
konuya, hikâye akışına sahip olmamalarıdır. Oysaki yapımcıların önünde
tam FPS türüne uygun, cuk diye oturan bir zaman dilimi ve mekân vardır
ki nedense hiç biri yıllardır göremez. Evet, vahşi batıdan bahsediyorum.
Ya paranı ya canını
Düşünün bir kere vahşi batıda oynamak isteyeceğiniz hikâyeleri,
silahları, karakterleri. Bir Red Kit FPS'si oynamayı istemez miydiniz?
Red Kit ile Daltonların peşine düşmek, Daltonlarla posta arabası
soymak, Rintintinle…. Rintintinle ne yapılabilir ki??? Ya da "İyi, Kötü
ve Çirkin"i hem iyi hem kötü hem de çirkin olarak oynamak istemez
miydiniz? Neyse ki Techland bu açığı görmüş olacak ki bir vahşi batı
FPS'si ile yani Call of Juarez ile karşımıza çıktı.
Call of Juarez'de görevleri yerine getirirken iki farklı karakteri
oynuyoruz. Oyuna başladığımız karakter Billy ve onun üvey amcası
Reverend Ray. Billy ile daha çok gâvurun deyişiyle "sneaking" yani,
sessizce, saklanarak, fazla aksiyon içermeden, aman ona buna
görünmeyelim, ses çıkartmayalım diye sinir stres içerisinde görevleri
yerine getirirken Ray ile rakiplerimizin ağzına ağzına vurup üstüne
birde okuyup üfleyip aksiyonun tadını alıyoruz. Anlayacağınız üzere
Billy'nin silah kullanma becerisi pek yok. Billy ile genelde
görevlerimizi gizlilik içerisinde halledeceğiz. Billy, Ray'e göre daha
çevik, daha uzun mesafelere atlayabilirken, kullandığı kırbaç ile de
ağaç dallarını kullanıp ulaşılması zor yerlere kolaylıkla gidebiliyor.
Ray ise her ne kadar Rahip olsa da silah becerisi oldukça yüksek. Öyle
ki iki eliyle de silah kullanabiliyor. Billy kadar çevik değil ancak
ilk olarak Max Payne ile tanıştığımız "Bullet Time" sayesinde yavaş
çekim düşmanlarına ateş edebiliyor. Bu durumda her iki silahında hedefi
ekranda yavaşça hareket ederken bize sadece doğru zamanda doğru yerlere
her iki silahımızla da ateş etmek kalıyor. Bununla beraber Ray, sürekli
yanında taşıdığı kutsal kitabı da kullanarak kovboyları Hak yoluna
davet ediyor. Daveti kabul görmezse silahına sarılıyor(cidden).
Her yıl karşımıza onlarca FPS gelir. Bunlardan maalesef çoğu kötü birer
Doom, Half Life ya da Call of Duty taklidi oyunlar olur. Taklit
olmalarından dolayı çoğunun konusu genellikle gelecekte geçer. Artık o
kadar alıştık ki 2100'lü yıllarda dünyayı işgal eden uzaylılarla
elimizde ne idüğü belirsiz silahlarla abuk subuk uzay gemilerinin ya da
gezegenlerin üzerinde savaşmaya. Ha bazıları türü alır, yenilikler
getirir, bir şeyler ekler ve gönlümüzde Prey gibi taht kurar ancak
birçoğu başarısız birer kopya olarak disklerimize kurulur ve kısa
sürede silinir. Bu kopya FPS'lerin en büyük sorunu ise doğru düzgün bir
konuya, hikâye akışına sahip olmamalarıdır. Oysaki yapımcıların önünde
tam FPS türüne uygun, cuk diye oturan bir zaman dilimi ve mekân vardır
ki nedense hiç biri yıllardır göremez. Evet, vahşi batıdan bahsediyorum.
Ya paranı ya canını
Düşünün bir kere vahşi batıda oynamak isteyeceğiniz hikâyeleri,
silahları, karakterleri. Bir Red Kit FPS'si oynamayı istemez miydiniz?
Red Kit ile Daltonların peşine düşmek, Daltonlarla posta arabası
soymak, Rintintinle…. Rintintinle ne yapılabilir ki??? Ya da "İyi, Kötü
ve Çirkin"i hem iyi hem kötü hem de çirkin olarak oynamak istemez
miydiniz? Neyse ki Techland bu açığı görmüş olacak ki bir vahşi batı
FPS'si ile yani Call of Juarez ile karşımıza çıktı.
Call of Juarez'de görevleri yerine getirirken iki farklı karakteri
oynuyoruz. Oyuna başladığımız karakter Billy ve onun üvey amcası
Reverend Ray. Billy ile daha çok gâvurun deyişiyle "sneaking" yani,
sessizce, saklanarak, fazla aksiyon içermeden, aman ona buna
görünmeyelim, ses çıkartmayalım diye sinir stres içerisinde görevleri
yerine getirirken Ray ile rakiplerimizin ağzına ağzına vurup üstüne
birde okuyup üfleyip aksiyonun tadını alıyoruz. Anlayacağınız üzere
Billy'nin silah kullanma becerisi pek yok. Billy ile genelde
görevlerimizi gizlilik içerisinde halledeceğiz. Billy, Ray'e göre daha
çevik, daha uzun mesafelere atlayabilirken, kullandığı kırbaç ile de
ağaç dallarını kullanıp ulaşılması zor yerlere kolaylıkla gidebiliyor.
Ray ise her ne kadar Rahip olsa da silah becerisi oldukça yüksek. Öyle
ki iki eliyle de silah kullanabiliyor. Billy kadar çevik değil ancak
ilk olarak Max Payne ile tanıştığımız "Bullet Time" sayesinde yavaş
çekim düşmanlarına ateş edebiliyor. Bu durumda her iki silahında hedefi
ekranda yavaşça hareket ederken bize sadece doğru zamanda doğru yerlere
her iki silahımızla da ateş etmek kalıyor. Bununla beraber Ray, sürekli
yanında taşıdığı kutsal kitabı da kullanarak kovboyları Hak yoluna
davet ediyor. Daveti kabul görmezse silahına sarılıyor(cidden).
sezo- Profesyonel
-
Mesaj Sayısı : 1980
Nerden : KOCAELİ
İş/Hobiler : ithalat -ihracat (sporcu )
Lakap : sezo
Ruh Hali :
Rep : 1199
Kayıt tarihi : 23/02/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz