Wii Zapper İnceleme(Wİİ)
1 sayfadaki 1 sayfası
Wii Zapper İnceleme(Wİİ)
Wii Zapper İnceleme(Wİİ) Kanal değiştirmek için tüfek kullanmak
Nintendo Wii çıktı çıkalı her oyuncunun hayali wiimote'u o veya bu
şekilde silah olarak kullanmaktı. Wiimote'un tabanca olarak
kullanılabildiği sayısız FPS ve raylı shooter yapılmasına rağmen,
yapısı itibari ile bir televizyon kumandasını andıran wiimote'un pek
çok sanal silahşöre istediklerini vermesine engel oluyordu. Üçüncü
parti firmaların teoride oldukça hoş gözüken ancak pratikte başarısız
diyebileceğimiz ürünlerinden sonra Nintendo sonunda bu soruna el atarak
kendi silahı aparatını Wii Zapper'ı çıkardı. Bakalım Nintendo'nun bu
ilginç silah eklentisi, Wii'de silah tabanlı oyunları tercih eden
oyuncuları memnun edebilecek mi?
Zapper'ı kutusundan çıkarıp incelemeye kalkan oyuncular, çıkan şeyin
altı üstü basit bir plastik parçası olduğunu görünce oldukça
şaşırabilirler. Kutucuğumuzun içinden bir de nişan almaya dayalı mini
oyunları içeren Link's Crossbow Training çıkıyor, ancak biz dvd'yi bir
kenara fırlatıp ( Korkma Sayın Nintendo Yetkilisi yastığa doğru
fırlattım kutuyu) zapper'ı biraz daha inceliyoruz. Zapper beni, hassas
görünümü ve Wiimote ile nunchuck'ı düzgün tutamayacağına inandığım
bağlantı noktalarına kanarak kalitesinden şüphe duymama neden olsa da
oyunlarda yarattığı performans farkı, özellikle nunchuck'ın kusursuz
kullanımı ile yanıldığımı kanıtladı.
Zapper ile Wiimote/Nunchuck ikilsini birleştirmek oldukça basit işlem,
iki aparatı da belirli yerlere oturttuktan sonra kabloları da Zapper'ın
altında bulunan gizli bölmeye tıkıştırıyoruz ve oyunumuza başlıyoruz.
Zapper Wiimote'a hiçbir ek özellik kazandırmasa da tetik sistemi ile
gerçekliği arttıran yapısı ve iki elin de kullanılmasını sağlayan
iskeleti sayesinde Light Gun'lara alışmış oyuncuları Atari salonlarının
kapanmadığı o güzel maziye doğru eğlenceli bir yolculuğa çıkarmayı
başarıyor.
Wii Zapper'ı toplam 3 üründe test etme şansı bulduk. İlki kutunun
içinden çıkan oyuncuk diyebileceğimiz Link's crossbow training,
ikincisi Resident Evil Chronicles ve son olarak da Medal of Honor
Heroes 2. Hepsine sırsasıyla değineceğiz ama sanırsam kutu içeriğine
dahil olan Link's Crossbow Training ile başlamak mantıklı olur.
Crossbow training zapper'ın promosyonu olarak düşünebileceğimiz
başarılı Wii oyunu Twillight Princess'ı temel alan bir oyuncuk aslında.
Wii Zapper'a fazlasıyla benzeyen bir tatar yayını kullanan Link,
Twillight Princess ve eski oyunlardan hatırlayabileceğimiz
düşmanlarıyla bir kez de yeni silahı ile savaşıyor. Fazla derin bir
oyun olmasa da, Zapper'ın hediyesi olduğunu düşünürsek hiç yoktan
iyidir diyebiliriz.
Zapper'dan asıl olarak Resident Evil Chronicles ile zevk almaya
başladık desem yalan olmaz sanırsam. Özellikle Wiimote ile oynaması
oyunda hassaslık ayarlarının olmaması ve zaman zaman sapıtan zorluk
ayarları yüzünden işkenceye dönüşen bu oyun, Zapper sayesinde yepyeni
bir yüz kazandı. Daha önce vurmak için kılı kırk yarmak gereken bölüm
sonu canavarları Zapper'lı Albert Wesker'ın karşısında eriyip
gidiverdiler. Zapper kendisinden beklemediğim bir şekilde oyun içinde
yaşadığım isabet ve titreme sorununu büyük oranda getirmesinin yanı
sıra, iki kolumu sağlıklı bir biçimde kullanıyor olmamın yanı sıra
yorulmamı da büyük oranda engelledi Özellikle Wii'nin yapısı itibari
ile konsol için herhangi bir light gun'ın yapılmış olmayışı Wii
Zapper'ı kesinlikle bu tür oyunlar için kaçırılmaması gereken bir araç
haline getiriyor.
Şimdiye kadar yaptığımız testlerden başarıyla çıkan Wiimote'un, Medal
of Honor Heroes 2 gibi serbest hareket olanağı sunan bir FPS karşısında
ne yapacağı ise bizim için de büyük bir merak konusuydu. Zapper'ın
getirdiği rahatlık Heroes 2'nin muhteşem kontrolleri ile birleşimi bir
anda Heroes 2'yi Wii'de oynadığımız en eğlenceli oyunlardan biri haline
getirdi. Daha önce Wiimote kullanan kolu yoran silah hareketleri aşırı
derecede kolaylaştı, nişan almak eskisine göre çok daha kolay olduğu
gibi rahattı da. Doğruya doğru içerik olarak çok dolu bir oyun değil
Heroes 2, ancak elinde bir tüfek ile serbestçe gezebileceğimiz tek oyun
şu an için.
Bu kadar övüp durduk, yok mudur bu uzaktan kumanda tüfeğinin eksileri?
Olmaz mı sayın okurcuklarım, olmaz mı? Öncelikle Zapper öyle her oyunu
desteklemiyor. Pek sevdiğimiz Resident Evil 4 Wii edition ve Metroid
Prime gibi oyunlarda Zapper'ı kullanamıyor oluşumuzun bizi üzmediğini
söylersek kesinlikle yalancı konumuna düşeriz. Bre Nintendo, madem
yapmışsın böyle şirin ve kullanışlı bir alet neden en kaliteli
oyunların için çalışacak şekilde tasarlamazsın. Tasarım demişken
Zapper'ın bu konuda önemli kusurlarını da çıtlatmamak olmaz. Zapper ele
kolaylıkla oturuyor olmasına rağmen şekli itibari ile Wiimote'un üst
yüzeyini tamamen kullanılamaz hale getiriyor. Taman, hareket algılama
ve nişan alma gibi özellikler bu açığı bir noktaya kadar kapatabiliyor
ama toplamda boşta kalan on tuştan bahsediyoruz. Resident Evil
Chronicles ve Crossbow Training gibi sabit durduğumuz oyunlarda
eksikliği pek fark edilmese de, özellikle Heroes 2'de çatışma anında o
tuşlara dokunmak için ellerimi tetikten çekmek zorunda kalıyor oluşum
pek çok durumda beni zorda bırakmayı başardı. Zapper ile yaşadığım
ikinci büyük sorun ise zaten zayıf olan titreşimin bu aparat tarafından
emilerek iyice hissedilmeyecek hale getirmesi oldu. Aylardır Sixaxis
kullanmaya mahkum kalmış bir oyuncuysanız belki dikkatinizi çekmeyi
başaramayabilir ancak titreşim keyfimi azaltmasının tarafımdan hoş
karşılanmadığını söylemem yerinde olacaktır.
Toparlamak gerekirse Wii Zapper bir light gun'ın verdiği zevkten
fazlasını vaat etmemesine rağmen, ancak kalitesi ve Link's crossbow
training ile birlikte geliyor olması sayesinde kalbimizi kazanmayı
başardı. Wii için olmazsa olmaz bir aparat değil belki, ancak raylı
shooter'ları seviyorsanız ya da oyunlardan aldığınız tercübeyi
arttırmayı düşünüyorsanız Zapper sizin için doğru tercih olabilir.
Yalnızca oynamak istediğiniz oyunun Zapper'ı desteklediğinden emin olun.
Nintendo Wii çıktı çıkalı her oyuncunun hayali wiimote'u o veya bu
şekilde silah olarak kullanmaktı. Wiimote'un tabanca olarak
kullanılabildiği sayısız FPS ve raylı shooter yapılmasına rağmen,
yapısı itibari ile bir televizyon kumandasını andıran wiimote'un pek
çok sanal silahşöre istediklerini vermesine engel oluyordu. Üçüncü
parti firmaların teoride oldukça hoş gözüken ancak pratikte başarısız
diyebileceğimiz ürünlerinden sonra Nintendo sonunda bu soruna el atarak
kendi silahı aparatını Wii Zapper'ı çıkardı. Bakalım Nintendo'nun bu
ilginç silah eklentisi, Wii'de silah tabanlı oyunları tercih eden
oyuncuları memnun edebilecek mi?
Zapper'ı kutusundan çıkarıp incelemeye kalkan oyuncular, çıkan şeyin
altı üstü basit bir plastik parçası olduğunu görünce oldukça
şaşırabilirler. Kutucuğumuzun içinden bir de nişan almaya dayalı mini
oyunları içeren Link's Crossbow Training çıkıyor, ancak biz dvd'yi bir
kenara fırlatıp ( Korkma Sayın Nintendo Yetkilisi yastığa doğru
fırlattım kutuyu) zapper'ı biraz daha inceliyoruz. Zapper beni, hassas
görünümü ve Wiimote ile nunchuck'ı düzgün tutamayacağına inandığım
bağlantı noktalarına kanarak kalitesinden şüphe duymama neden olsa da
oyunlarda yarattığı performans farkı, özellikle nunchuck'ın kusursuz
kullanımı ile yanıldığımı kanıtladı.
Zapper ile Wiimote/Nunchuck ikilsini birleştirmek oldukça basit işlem,
iki aparatı da belirli yerlere oturttuktan sonra kabloları da Zapper'ın
altında bulunan gizli bölmeye tıkıştırıyoruz ve oyunumuza başlıyoruz.
Zapper Wiimote'a hiçbir ek özellik kazandırmasa da tetik sistemi ile
gerçekliği arttıran yapısı ve iki elin de kullanılmasını sağlayan
iskeleti sayesinde Light Gun'lara alışmış oyuncuları Atari salonlarının
kapanmadığı o güzel maziye doğru eğlenceli bir yolculuğa çıkarmayı
başarıyor.
Wii Zapper'ı toplam 3 üründe test etme şansı bulduk. İlki kutunun
içinden çıkan oyuncuk diyebileceğimiz Link's crossbow training,
ikincisi Resident Evil Chronicles ve son olarak da Medal of Honor
Heroes 2. Hepsine sırsasıyla değineceğiz ama sanırsam kutu içeriğine
dahil olan Link's Crossbow Training ile başlamak mantıklı olur.
Crossbow training zapper'ın promosyonu olarak düşünebileceğimiz
başarılı Wii oyunu Twillight Princess'ı temel alan bir oyuncuk aslında.
Wii Zapper'a fazlasıyla benzeyen bir tatar yayını kullanan Link,
Twillight Princess ve eski oyunlardan hatırlayabileceğimiz
düşmanlarıyla bir kez de yeni silahı ile savaşıyor. Fazla derin bir
oyun olmasa da, Zapper'ın hediyesi olduğunu düşünürsek hiç yoktan
iyidir diyebiliriz.
Zapper'dan asıl olarak Resident Evil Chronicles ile zevk almaya
başladık desem yalan olmaz sanırsam. Özellikle Wiimote ile oynaması
oyunda hassaslık ayarlarının olmaması ve zaman zaman sapıtan zorluk
ayarları yüzünden işkenceye dönüşen bu oyun, Zapper sayesinde yepyeni
bir yüz kazandı. Daha önce vurmak için kılı kırk yarmak gereken bölüm
sonu canavarları Zapper'lı Albert Wesker'ın karşısında eriyip
gidiverdiler. Zapper kendisinden beklemediğim bir şekilde oyun içinde
yaşadığım isabet ve titreme sorununu büyük oranda getirmesinin yanı
sıra, iki kolumu sağlıklı bir biçimde kullanıyor olmamın yanı sıra
yorulmamı da büyük oranda engelledi Özellikle Wii'nin yapısı itibari
ile konsol için herhangi bir light gun'ın yapılmış olmayışı Wii
Zapper'ı kesinlikle bu tür oyunlar için kaçırılmaması gereken bir araç
haline getiriyor.
Şimdiye kadar yaptığımız testlerden başarıyla çıkan Wiimote'un, Medal
of Honor Heroes 2 gibi serbest hareket olanağı sunan bir FPS karşısında
ne yapacağı ise bizim için de büyük bir merak konusuydu. Zapper'ın
getirdiği rahatlık Heroes 2'nin muhteşem kontrolleri ile birleşimi bir
anda Heroes 2'yi Wii'de oynadığımız en eğlenceli oyunlardan biri haline
getirdi. Daha önce Wiimote kullanan kolu yoran silah hareketleri aşırı
derecede kolaylaştı, nişan almak eskisine göre çok daha kolay olduğu
gibi rahattı da. Doğruya doğru içerik olarak çok dolu bir oyun değil
Heroes 2, ancak elinde bir tüfek ile serbestçe gezebileceğimiz tek oyun
şu an için.
Bu kadar övüp durduk, yok mudur bu uzaktan kumanda tüfeğinin eksileri?
Olmaz mı sayın okurcuklarım, olmaz mı? Öncelikle Zapper öyle her oyunu
desteklemiyor. Pek sevdiğimiz Resident Evil 4 Wii edition ve Metroid
Prime gibi oyunlarda Zapper'ı kullanamıyor oluşumuzun bizi üzmediğini
söylersek kesinlikle yalancı konumuna düşeriz. Bre Nintendo, madem
yapmışsın böyle şirin ve kullanışlı bir alet neden en kaliteli
oyunların için çalışacak şekilde tasarlamazsın. Tasarım demişken
Zapper'ın bu konuda önemli kusurlarını da çıtlatmamak olmaz. Zapper ele
kolaylıkla oturuyor olmasına rağmen şekli itibari ile Wiimote'un üst
yüzeyini tamamen kullanılamaz hale getiriyor. Taman, hareket algılama
ve nişan alma gibi özellikler bu açığı bir noktaya kadar kapatabiliyor
ama toplamda boşta kalan on tuştan bahsediyoruz. Resident Evil
Chronicles ve Crossbow Training gibi sabit durduğumuz oyunlarda
eksikliği pek fark edilmese de, özellikle Heroes 2'de çatışma anında o
tuşlara dokunmak için ellerimi tetikten çekmek zorunda kalıyor oluşum
pek çok durumda beni zorda bırakmayı başardı. Zapper ile yaşadığım
ikinci büyük sorun ise zaten zayıf olan titreşimin bu aparat tarafından
emilerek iyice hissedilmeyecek hale getirmesi oldu. Aylardır Sixaxis
kullanmaya mahkum kalmış bir oyuncuysanız belki dikkatinizi çekmeyi
başaramayabilir ancak titreşim keyfimi azaltmasının tarafımdan hoş
karşılanmadığını söylemem yerinde olacaktır.
Toparlamak gerekirse Wii Zapper bir light gun'ın verdiği zevkten
fazlasını vaat etmemesine rağmen, ancak kalitesi ve Link's crossbow
training ile birlikte geliyor olması sayesinde kalbimizi kazanmayı
başardı. Wii için olmazsa olmaz bir aparat değil belki, ancak raylı
shooter'ları seviyorsanız ya da oyunlardan aldığınız tercübeyi
arttırmayı düşünüyorsanız Zapper sizin için doğru tercih olabilir.
Yalnızca oynamak istediğiniz oyunun Zapper'ı desteklediğinden emin olun.
sezo- Profesyonel
-
Mesaj Sayısı : 1980
Nerden : KOCAELİ
İş/Hobiler : ithalat -ihracat (sporcu )
Lakap : sezo
Ruh Hali :
Rep : 1199
Kayıt tarihi : 23/02/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz