F3do
Lütfen Üye Olunuz...!!!

Join the forum, it's quick and easy

F3do
Lütfen Üye Olunuz...!!!
F3do
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Soulcalibur IV [ İnceleme ]

Aşağa gitmek

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Empty Soulcalibur IV [ İnceleme ]

Mesaj tarafından chatlak Çarş. Ekim 15, 2008 4:35 pm

Dövüş oyunları denince insanın aklına iki şey gelir, konsollar ve
Japonlar. Her ne kadar bizim insanımıza dövüş oyunu deyince Tekken ve
Street Fighter geliyorsa da aklına, uzun zamandan beri konsol
dünyasında ve oyuncuların kalbinde yer etmiş bir dövüş oyunu daha var,
Namco-Bandai’nin bir klasik haline gelen SoulCalibur serisinden
bahsediyorum. Bulunduğumuz ayın başında Japon oyun firması beğenilen
dövüş serisine bir kat daha çıktı ve Soulcalibur IV’ü piyasaya sürdü.
Klasik karakterlerin yanında bu sefer iki yeni karakter ile birlikte üç
tane “misafir” karakter var ki herhalde oyunun çıkış aşamasında en çok
reklamı ve tanıtımı yapılan, konuşulan bu üç misafir oldu diyebiliriz.
Pek sevgili bücür Jedi ustası Yoda, ezeli düşmanı Darth Vader ve bir
adet gizemli Sith çırak. Oyun kolu düşmanı bu yapım bakalım kendini
kanıtlamış bir seriye neler getirmiş veya götürmüş.

Dövüş oyunları doğaları gereği kendini tekrar eden oyunlardır. Gidip
Virtua Fighter 5 veya Super Smash Bros. Brawl’a bakarsanız -ki her iki
oyun da temelde gayet iyidir birer devam oyunu olarak ve birer dövüş
oyunu olarak- daha parlak görseller, ekstra karakterler ve bir iki yeni
hareket ile online çok oyunculu mod dışında yeni bir şey pek
sunmadıklarını görürsünüz kolayca. Soulcalibur IV’e bakınca peki bunun
nesi var diye soruyor insan. Bir süre oyunu oynayıp takıldıktan sonra
kendisi ile şunu söyleyebilirim ki, Soulcalibur IV, sadece iyi
kotarılmış bir dövüş oyununun uyandırabileceği kanı kaynatan o öfkeyi
ve derin kin ve şiddeti insanda uyandırabiliyor. İşte tam olarak bunlar
bu oyunu seriye yaraşır, güzel bir devam oyunu yapıyor.

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7532


Serinin dördüncü yapımı oyunun kutusunun arkasında yazan açıklamalardan
öteye geçen yeni bazı güzelliklere sahip. Gard Kırıcı hareketler,
savunmayı seven oyuncuların çömelip blok yapmalarından daha fazla şeyi
göstermelerini zaruri kılan ve beleşçiliği engelleyen bir öğe işlevine
sahip. Görsel olarak da bunun temsil edildiğini fark edeceksiniz.
Dövüşçülerden birisinin zırhı, koruması kırılırsa yarım saniyeliğine
saldırılar karşısında savunmasız kalıyor. Bu savunmasız an ise
Soulcalibur IV’ün büyük yeniliklerinden birisinin devreye girmesine
olanak sağlıyor, Critical Finish, meali Kritik Bitirme diyebiliriz
buna. Tuşlara hunharca ve umarsızca basmayı sevenlerin pek hoşuna
gitmeyebilir, Critical Finish denilen mefhum ile savunmasız kalan
rakibe tek bir dokunuş ile ölüm getirebilirsiniz.

Soulcalibur’un tek oyunculu modları serinin pek iddialı olmadığı
yerlerdir, bu oyunda bu sefer biraz daha iyileştirilmiş. Bunun büyük
bir sebebi epey bir budanmış olmasından ve geçmiş canlandırmaları
şişiren fazlasıyla süslü püslü ve abartı özelliklerden yoksun
olmasından. Hikaye modu gözle görünür bir şekilde kısa, beş rauntluk
dövüş hikayesi yüzünden bazıları şikayetçi olabilir, ama kovalamacayı
kısa tutup bize asıl istediğimizi veriyor: muhteşem sinematiklere hızlı
erişim. Arcade modu biraz daha uzun sürüyor, bir iki ekstra raunt iyi
olmuş. Ancak minimalist yaklaşımına rağmen, basit ve öz olan Tower of
Lost Souls, Soulcalibur III’ün stratejimsi hantal Chronicles of the
Sword’una kıyasla çok daha işlevli ve güzel olmuş. Zorluk olarak da
daha fazla. Eğer hazine peşinde koşmak istiyorsanız bazı belirli
kazanma koşullarını yerine getirmeniz lazım ki bunlar kulağa çok daha
kolay geliyor yapmasından.

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7552


Oyun daha çıkmadan bile “Star Wars” karakterlerinin dövüşçü olarak
eklenmesi ile ilgili çok şey söylendi, çok şey konuşuldu ve tartışıldı.
Soulcalibur evrenine eklenen SW karakterleri ile birlikte özellikle de
farklı konsollara özel karakterlerin olması oldukça hiddet uyandırdı.
Hepsi nafileymiş, ne Darth Vader’in ne de Yoda’nın öyle sevilecek elle
tutulacak bir yanı yok. Yoda’nın kısa boyu ona bazı avantajlar
sağlıyor, Vader ise Astaroth veya Nightmare’in hızlarında kontrol
ediliyor ancak onların silahlarında olan ağır güçten yoksun. Tam
anlamıyla bir tank, normalden fazla hasar alabilmesi söz konusu olmadan
hem de, ağır bir karakter. Soul kılıçlarının ününü duyarak Soulcalibur
evrenine gelmiş ve onları elde etmek için önüne çıkan herkesi yok
etmeye kararlı, güçleri ise Force Grab,o ünlü tutup kaldırma ve
boğazını sıkma hareketi ve ittirme. Yoda çok kullanışlı bir karakter
değil, online oynarken saatler boyunca aşağı doğru yapılan alçaktan
saldırıları bloklama ile uğraşacağımı düşününce içimi bir sıkıntı
kapladı, zayıf noktası çok belli ve dengelenmemiş, Force olarak
kullanabildiği gücü ise kendisini havaya iterek havada combo saldırılar
yapması. Zaten 600 küsür yaşında bir canlıdan çok iyi bir dövüşçü
olması beklenemez.
chatlak
chatlak
Genel Yetkili
Genel Yetkili

Kadın
Mesaj Sayısı : 1083
Nerden : Kocaeli/Gebze
Lakap : sweeti
Ruh Hali : Soulcalibur IV [ İnceleme ] Uykulu10
Rep : 70
Kayıt tarihi : 05/10/08

https://f3do.yoo7.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Empty Geri: Soulcalibur IV [ İnceleme ]

Mesaj tarafından chatlak Çarş. Ekim 15, 2008 4:36 pm

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7557


Üçüncü SW karakteri ise yakında çıkacak olan Star Wars: The Force
Unleashed’de yer alan Darth Vader’in gizli çırağı. Apprentice, çırak
ismindeki bu karakter belki de üçünün içinde en kötü olanı, Force
olarak elektrik şoku kullanıyor. Zarar verme kapasitesi çok fazla ve
hareketleri ışık hızıyla yapıyor, fazla güçlü bir karakter. İronik bir
şekilde oynaması eğlenceli bir karakter ama. Ne olursa olsun insanın
eli eski dostları ile oynamaya gidiyor istem dışı olarak, bisiklete
binmek gibi, bir kere oynadıktan sonra unutmuyorsunuz oynamayı,
hareketlerini, combo’larını vs. Yeni eklenen karakterlerden,
Soulcalibur evrenine ait olarak eklenenlerden yani üç tane var. Amy,
Algol ve Hilde. İçlerinden en çok Hilde hoşuma gitti diyebilirim,
Soulcalibur ekibi seksi ve çekici olan giyinik bir kadın dövüşçü
yaratmak istediklerini söylüyorlar Hilde hakkında, kendisi komple ağır
bir ortaçağ zırhına bürünmüş bir savaşçı, kılıcı ile yakın, mızrağı ile
uzaktan saldırılar yapabiliyor.

Dövüş oyunları, ilk çıktığı günden beri belirli bir derecede sosyal bir
çaba gerektiren oyunlar olmuştur. Eskiden oynamak için oyun (atari)
salonlarına giderdik, sonra bunlar azaldı ve popülaritesi kalmadı. Bu
sefer de evlerimizdeki konsol platformları yeni dövüş kulüpleri oldu.
Tabii bunun için ya evinizi başkalarına açmanız ya da başkasının evine
gitmeniz, önceden planlayıp buluşmalar planlamanız gerekiyor. Ülkemizde
yaygın olan konsol oyun kafeleri eski atari salonlarının ruhunu
taşımasa da amaca iyi kötü hizmet edebiliyor. Bu sebeplerden dövüş
oyunları küçük kapalı grupların içerisinde kalmış oyunlar oldular. Yeni
nesil konsolların online çok oyunculu destekleri ile bu değişti neyse
ki, artık evinizden oturup dünyanın herhangi bir yerinden herhangi
birisi ile karşılıklı dövüşebiliyorsunuz. Soulcalibur IV ilk online
özelliğe sahip dövüş oyunu değil, ama şu an için en çok oynanan ve
belki de en oynamaya değer olan online dövüş oyunu. Her nedense bu
aralar online’da karşınıza çıkan her bir Mitsurugi’ye karşılık altı
Apprantive ve sekiz Yoda çıkıyor ama bu modanın fazla süreceğinden
şüpheliyim, özellikle de insanlar oyunun asıl anime çizerleri
tarafından yaratılan kilitli karakterleri açmaya başladığında
değişecektir bu.

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7640


Online olarak açtığınız bir oyunda maksimum dört oyuncuya kadar
birlikte dövüşebiliyorsunuz, hiç tanımadığınız insanlarla oynamak pek
eğlenceli olmayabilir, ama arkadaşlarınız ile evden dövüşmek dövüş
oyunlarına yepyeni bir boyut getiren bir olay. Tek sorun iki oyunculu
dövüşler için hızlı bir filtreleme sistemi olmaması, oyun ararken
haliyle iyi araştırmak gerekiyor.

Oyunun farklı konsol sürümlerinde farklı misafir karakterler var, hatta
bu oyunun X360 sürümü ile PS3 sürümünün kapaklarında bile belirtilmiş.
Xbox 360 sahipleri sadece Yoda ile oynayabiliyorlarken, PS3 sahipleri
sadece Darth Vader ile oynayabiliyor, Apprantice iki konsolda da var
ancak Vader ile olan bazı sinematikler sadece PS3 sürümünde görülüyor.
Xbox Live üzerinden oynanan online oyunlarda herhangi bir sıkıntı
gözlenmiş değiş şu ana kadar, oyun hızı iyi, takılma ve gecikme olmuyor
ve başka bir sorun da yok. PS3 için ise bir takım ufak sorunlar olduğu
gözlemlendi, oyunların çok az bir kısmında lag olurken oyun çok nadir
de olsa donabiliyor. Bu oyunu oynanmaz kılan bir şey değil kesinlikle
ve ileride çıkacak indirilebilir bir içerik yaması ile düzeltileceğini
umuyoruz. Soulcalibur 4’ün başarılı bir online oyun olmasını sağlayan
şeylerden belki de en önemlisi hitap ettiği kitlenin geniş tutulmuş
olması, imkansız dövüşler ve yenilmez karakterler yok ve bu oyunu daha
çekilir kılıyor.

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7636


Oyunda ayrıca kendi karakterlerinizi de yaratabiliyorsunuz ve onlara
oyunda varolan dövüş stilleri ve hareketlerini kafanıza göre seçip
atayabilirsiniz. Görünümlerini de özelleştirebildiğiniz bu karakterler
ile Standard Versus ve Special Versus modlarında online olarak
oynayabilme imkanı Soulcalibur IV’ün en cezbedici yanlarından birisi.

Soulcalibur IV, ufak tefek sorunlarına rağmen SC serisine getirilmiş
güzel bir devam oyunu ve ilgi çekici yenilikler sunuyor. Hikaye modu
kısa ama her karakter için var ve dövüşçülerimizi tanımak ve
geçmişlerini öğrenmek için ideal. The Tower of Lost Souls modu ile
yaptığınız başarılar size topladığını ödüller ve nihayetinde kendi
karakterinizi yaratma kısmında kullanabileceğiniz çeşitli ekipman
olarak dönüyor. Bu modu baştan iki dövüşçü seçerek oynayabilirsiniz,
tag-team olarak işliyorlar, yani aynı anda sadece birisi ile
dövüşebiliyorsunuz ama istediğiniz zaman diğerine geçebiliyorsunuz,
kullanmadığınız karakterin canı zamanlı yükselip doluyor, böylece
dövüşçülerden birisini yeteri kadar hayatta tutabilirseniz, diğeri
hasarsız bir şekilde girebiliyor savaşa.

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7638


Kendi karakterlerinizi yaratma dışında varolan karakterler üzerinde
oynama yapabiliyorsunuz, silahlarını, ekipmanlarını, yeteneklerini ve
belli başlı görsel özelliklerini değiştirmek olası, ancak ana öğeler
değişemiyor.

Star Wars karakterlerinin eklenmesi belki bir saygı göstergesi olarak
hoş bir enstantane, ancak Soulcalibur’un başına gelebilecek en kötü
şeylerden birisi ne yazık ki. Dengesiz, fazla güçlü veya çok zayıf
karakterler oyunun mantığı ile çelişiyor, oynaması zevkli ama çok uzun
süreli bir eğlence teşkil etmiyorlar.

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7631


Oyunun çekirdek öğeleri olan görsel ve dövüş mekaniğine bakacak
olursak, yeni nesil konsolların sunduğu gelişmiş fizik motoru
kabiliyetlerinin devasa göğüslerin animasyon ve hareketi dışında da
kullanım alanı bulabildiğini görmek hoş. Oyunun kontrolleri iyi
oturtulmuş ve oyuncunun hareketlerine anında tepki verebiliyor, dövüş
oyunlarının bu artan tuş etki-tepki hassasiyeti beceriksizliğini
tuşların yavaşlığına yıkan oyuncuların da sonu olacağa benziyor.
Tuşlarda hız ve kombinasyon alanlarında ustalaşmak adına yoğun
potansiyel mevcut, hareket ve combo sayısının fazlalığı da buna olumlu
katkı sağlıyor. Arka arkaya blok yaparak kurtulabileceğini sanan sıkıcı
oyuncu modelleri için ise Critical Finisher dışında bir de onun bir alt
seviyesi olan Finisher getirilmiş. Çok fazla blok yapıldığında Soul
Gauge isimli gösterge kırmızıya dönüyor, bu esnada Finisher denen
hareketi yaparak çok şık bir biçimde oldukça fazla miktarda hasara yol
açabiliyorsunuz. Düşmanın üzerindeki zırh üç parçadan oluşuyor, baş,
üst gövde ve alt gövde, her birini sırayla yok ettikten sonra özel
Critical Finisher hareketini yapabiliyoruz.

Finisher ve Critical Finisher hareketlerinin gerçekten izlemeye değer
ağır çekim animasyonları var, her karakterin ayrı bir stili ve
güzelliği bulunuyor. Blok ve savunmayı sık bir biçimde kullanarak
taktiklerinde uygulayan oyuncular için bir cezalandırma değil bu
yöntem. Eğer gerçekten de tüm raunt boyunca savunma ve blok dışında bir
şey yapmazsanız Finisher’lara maruz kalıyorsunuz ki öyle bir durumda
zaten çok da şansınız yoktur zaten sürekli pasif oynuyorsanız. Bir
cezalandırmadan çok oyuncuların saldırı ve savunma stratejilerini en
azından dengeli bir biçimde uygulamaya çalışacaklarını garanti altına
alıyor ve sıkıcı oyunların önüne geçiyor. Tek dokunuşla ölüm getiren
Critical Finisher hareketleri de öyle bol keseden görülmüyor çünkü
gerekli koşulları sağlamak genellikle oldukça zor ve uzun süren bir
aşama.

Soulcalibur IV [ İnceleme ] Wol_errorClick this bar to view the full image.
Soulcalibur IV [ İnceleme ] 7615


Serinin önceki oyunlarından dönüp gelen karakterler hiç sırıtmıyor yeni
oyunda, Kilik, Taki, Voldo, Ivy ne niceleri önceden nasıl biliyorsanız
şimdi de öyleler. Zor dövüş oyunlarını sevenler belki oyunun genel
düşük zorluk seviyesinden zevk almayabilirler, bu oyunu daha geniş bir
kitleye yayıyor ve kombinasyonları ezberleyip akıllı bir şekilde
oynamaktansa umarsızca bakmadan etmeden tuşlara deli gibi basanları
heveslendiriyor. Ancak tüm oyun böyle değil, bazı hareketler, özel
combo’lar kesin bir zamanlama ve bilmeden, rastgele tuşlara basma ile
yapılamayacak kombinasyonlar gerektiriyor. Bu şekilde benim kanaatim,
dövüş oyunu seven herkesin bu oyunu oynamakta bir sorun yaşamayacağı
yönünde.

Son olarak denebilecek çok bir şey yok. Soulcalibur IV, bir seriye
getirilebilecek devam oyunları bazında bir dövüş oyunu serisi için
olması gerektiği gibi, güzel, yenilikçi ama aynı zamanda da klasiklere
dayanıyor. Serinin fanları dışındaki kitle de oynarken zevk alacaktır.
En azından Street Fighter, Tekken veya Mortal Kombat’ın yenileri çıkana
kadar Soulcalibur IV dövüş oyunları arenasında şimdilik altın kemeri
kaldırmakta.
chatlak
chatlak
Genel Yetkili
Genel Yetkili

Kadın
Mesaj Sayısı : 1083
Nerden : Kocaeli/Gebze
Lakap : sweeti
Ruh Hali : Soulcalibur IV [ İnceleme ] Uykulu10
Rep : 70
Kayıt tarihi : 05/10/08

https://f3do.yoo7.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz