F3do
Lütfen Üye Olunuz...!!!

Join the forum, it's quick and easy

F3do
Lütfen Üye Olunuz...!!!
F3do
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Turok [PC] İnceleme

Aşağa gitmek

Sabit Turok [PC] İnceleme

Mesaj tarafından sezo Perş. Ekim 16, 2008 10:21 pm

Turok [PC] İnceleme Dinazorlar et yer, yani seni!!!

Jurassic Park�tan bir diyalog;

-Buna bak. Bu bir Dinozor!
-Buna inanamıyorum. Soğukkanlı olduklarını yazan kitapları hemen çöpe atmalıyım. Bunlar sıcak kanlı canlılar.
-Boyu 8-9 metre olmalı.
-Hızları nedir?
-T-Rex�in hızını saatte 53 KM olarak ölçtük.
-T-Rex mi? T-Rex�te var mı?
-Evet
-Bir daha söyle! İnanamıyorum!

Eskiye dönmek veya eski projeleri tekrar hayata döndürmek, hatta
başarılı her projeden bir parça alarak harmanlamak, son yıllarda
oldukça başvurulan bir yöntem haline geldi. Yeni bir isim
oluşturmaktansa, ismi klasikleşmiş bir yapım, yeni bir motor ve yeni
bir senaryo ile tekrar kullanıcıların beğenisine sunulabiliyor. Bunun
en son örneklerinden birisi de uzun süredir Propaganda Games tarafından
geliştirilen Turok. Unreal Engine 3 ile tekrar hayat bulan yapım,
geçtiğimiz aylarda yeni nesil konsollar için çıkmış, PC oyuncuları ise
biraz daha beklemek zorunda kalmıştı.

İlk olarak 1950�li yıllarda bir dinozor avcısını, karalama sayfalarla
birleştiren bir çizgi serisi olarak gözüktü Turok. Oyun dünyasına ise,
Nintendo 64 ile merhaba dedi. Ardından devam oyunları da geldi.
Efsanevi isim Turok ve onun ardındaki �Dinozor avcısı� kimliği bir kez
daha geri döndü. Bu kez PC için! Yalnız da değil üstelik. Tüm silahları
bir yana, çok kullanışlı bıçağı ve gösterişli yayıyla birlikte.

Whiskey Company

Joseph Turok ve bağlı olduğu ekip, bir grup paralı askerden oluşuyor.
Viski takımı çatısı altında bulunan bu ekibin amacı; eski bir dost,
yeni bir düşman olan Wolfpack isimli grubun başkanı Roland Kane�i
bulmak ve yürütülen projeleri sona erdirmektir. Kane, zamanında Turok�a
bildiği her şeyi öğreten isim. Aslında Kane�nin tam yeri
bilinmemektedir. Uzay Gemisine yapılan ani bir saldırı sonucu gemi
düşüyor ve yeşillik bir alanda gözlerini açan Joseph, aslında
karşısındaki düşmanların sadece askerler değil, dev kertenkeleler
olduğunu görüyor.

Welcome to the Jungle, We've got Fun 'n' Games

Büyük kazadan sonra ayağa kalkan Turok, kısa bir süre etrafı
gözlemliyor. Takım arkadaşlarımızdan çoğu ölmüş, ama oyun boyunca çoğu
zaman yanımızda olabilecek kurtulan arkadaşlarımız var. Bu aşamadan
sonra kontrolü ele alıyoruz. İlk etapta çoğu yapımda olduğu gibi, nasıl
bir atmosferdeyiz, nasıl bir yöntem izlemeliyiz bunu kararlaştırıyoruz
ve oyuna başlıyoruz. Aslında dikkatli bir strateji belirlemek
gerekmiyor. Sadece öldürmek ve bunu doğru zamanda yapabilmek yeterli.
Bazen takım arkadaşlarınıza yol göstermek, bazen onları korumak ve
bazen de sarmaşıklardan tırmanarak (Bu sırada TPS bakış açısına
geçiyor) yeni yollar keşfederek düşmana ulaşmak. Hepsi bu kadar.
Karşımızda zaman zaman sığ, bazen de yavan bir çevre bulunuyor.
Üzerinde taban teptiğimiz bitki örtüsünün yerlileri pekte masum
değiller. Kısa sürede insan kemikleri ve onların sebepleri yani
dinozorlarla karşılaşıyoruz. Oyun boyunca mücadele edeceğimiz en zorlu
düşmanlarımız dinozorlar. Sonrasında ise, operasyona engel olmak
isteyen düşman güçler bulunuyor. Aslında her iki düşman faktörünün bize
karşı tavrı öldürmek olsa da, dinozorların amacı operasyonu engellemek
olamayacağına göre, açlık hissi ağır basıyor bu kez. Ormanlar, karanlık
mağaralar ve bazen de teknolojik askeri binalar, aksiyon içerisinde yer
alacağımız mekanların özeti. Kullanabileceğimiz silah envanteri de
oldukça yeterli. Shotgun, otomatik tüfek, Mini Gun, Sniper, bıçak, yay
ve dahası gibi seçenekler mevcut. Aynı anda iki farklı veya aynı
silahla da ateş edebiliyorsunuz. Bu ve bunun gibi durumlar için ekranda
beliren yönergeler de var üstelik. Yeni bir silah alırken, eski
eğitimlere ait kesitlerle karşılaşabiliyoruz ayrıca. (Genellikle Roland
var bu videolarda) Bulunduğumuz konuma göre hareket etmek ise, en
mantıklısı. Sığ ve uzun otlarla kaplı bir alanda saklanabiliyor ve
düşmanın en zayıf anını kollayarak saldırı gerçekleştirebiliyoruz, ama
uygun anı bekleyene kadar hareket etmemek şartıyla. Aynı şekilde bize
karşı olabilecek herhangi bir saldırıyı, hareketlenen otların yerine
göre anlayabiliyor ve buna göre yerinde önlemler alabiliyoruz. Henüz
ilk dakikalarda karşılaşacak durumda olmadığımız T-Rex gibi büyük
yaratıklarla yan yana geldiğimizde yapmak gereken en doğru hareket,
kaçmak olacaktır. Buna uygun olarak çevrede saklanmak için bazı ufak
tefek delikler mevcut, ama hızlı koşma özelliğinin geç aktif olması,
oyuncuyu zorlayabiliyor doğrusu. Peki en kullanışlı silah hangisi?
Silahlarınız için, öldürdüğünüz askerlerin üzerinden veya stoklardan
mermileri stok yapabiliyorsunuz. Peki ya çevrenizde bunlar yoksa, işte
bıçağın sırrı çözüldü!

Mermin kalmadı mı? O zaman bıçağına sarıl!

Turok, çoğu oyunda olduğu gibi bir çok silahıyla size ateş etme imkanı
sunuyor, fakat hiçbir oyunda bir bıçak bu denli kullanışlı olmamıştır
veya nadirdir. Özellikle düşmanlarınıza arkadan gizlice yaklaştığınızda
ekranda �Action� ifadesi beliriyor ve ardından Mouse�nin sol tuşuna
bastığınızda karşınızdaki ister insan, isterse Dinozor olsun, acımasız
bir şekilde öldürülüyor tarafınızca. Tam tersi, bu kez Turok�a karşı
taraftan bir saldırı geldiğinde sırt üstü düşüyor ve bu sırada
savrulmasının etkisiyle ekranda ayaklarını görüyoruz. Fazla hasar
aldığında görüntü bulanıklaşıyor ve eğer dinlenmezse kısa sürede
ölüyor. İkinci bir saldırı çeşidi ise; dinozorlar size saldırıyor, bu
sırada ekranda bazı tuş kombinasyonları beliriyor. Eğer zamanında ve
eksiksiz basarsanız, saldırıyı bertaraf edebiliyor ve akabinde
kurtulabiliyorsunuz. Tüm bunları tabi ki çok kullanışlı bıçağınız
sayesinde yapabiliyorsunuz.

Düşmana yaklaşım gösterirken, onların yapay zekası da büyük rol teşkil
ediyor haliyle. Genellikle ateş etmediyseniz ve düşmanın yanından veya
arkasından saldırıyorsanız ne olursa olsun sesinizi duymuyorlar. Bu da
kolay bir öldürme yöntemi. Sizi gördüler diyelim. Bu kez sipere
yatıyorlar ve arkadaşları varsa onlar da destek için geliyorlar. Siz
biriyle uğraşırken bir bakmışsınız ki bir tanesi de hemen arkanızdan
gelmiş. Bazı durumlarda da aynı anda dinozorlar da saldırabiliyor. Bu
sırada durup onların kendi aralarındaki husumeti izleyip, seyirci
kalmak en mantıklısı. Tabi Dinozorlar, iki gruba ayrılıyor bilindiği
gibi. Doğal olarak bu ayrım, oyunda da geçerli ve ot obur dinozorlar
size saldırmıyor, sadece yedikleri otlarla ilgileniyorlar, ama
yanlarına yaklaşıp rahatsız ederseniz durum değişir. Genelleme yapacak
olursak yapay zekanın çok iyi olduğu söylenemez, ama normal sayılabilir.
Gerçekdışı dinozorlar

Turok, Unreal Engine 3 ile geliştirilmiş bir yapım. Doğal olarak
kaliteli görseller beklememiz çok normal. Ana karakterimiz Joseph Turok
başta olmak üzere karakterler detaylı bir şekilde resmedilmiş.
Oyuncuların en çok görmek istediği dinozor ailesi ise; küçük
Raptor�lardan, dev T-Rex�lere kadar oldukça kaliteli tasarlanmış.
Özellikle oyunun ilk dakikalarında uzak bölgeleri incelerken gördüğümüz
dev Brontosaurus oldukça görkemliydi. Dinozorlarla girdiğimiz
mücadelelerde vücutlarının hasarlar sonucu yaralandığını ve oyunun, kan
faktörüne oldukça geniş bir yer verdiğini görüyoruz. Aynı güzelliği
ölüm animasyonları için söylememiz pek doğru olmuyor ne yazık ki. Başta
dinozorlar olmak üzere, öldürdüğümüz karakterler çoğu zaman saçma
şekillere bürünebiliyor veya kısa bir süre hareket etmeye devam
edebiliyorlar. Ayrıca metal bir zemine ateş ettiğinizde görebileceğiniz
kısa süreli kırmızı izlerin, toprak üzerinde de meydana gelmesi hoş
olmamış.

Karakter ve dinozor tasarımlarının genel olarak başarılı olmasının
yanında aynı başarı seviyesi, çevre tasarımları için geçerli değil.
Oyun boyunca uğradığımız askeri binalar, iç ve dış tasarım olarak göze
hoş geliyor, ama orman faktörü böyle değil. Yoğun bir orman dokusundan
çok, yosunlarla kaplı kayaların oluşturduğu bir çevre hissiyatı
uyandırıyor. Doğal olarak �Ben daha iyisini görmüştüm�
diyebiliyorsunuz. Buna rağmen içinde bulunduğumuz dünya, tropik bir ada
değil. Yine de bir yavanlık var sanki. Sesler konusuna gelirsek, oyunun
en iyi yönlerinden birisinin olduğunu söyleyebilirim. Özellikle
karakter seslendirmelerinde oldukça uzman bir kadro kurulmuş. Ron
Perlman, Timothy Olyphant gibi ünlü isimler ve dahası seslendirme
kadrosunda bulunuyor.

Genele baktığımızda

Ortalama bir oyun olduğunu söyleyebiliriz Turok�un. Dinozorların oyuna
kattığı eğlence oldukça yüksek. Kullanımımız altındaki özellikle yay ve
bıçak ikilisi, kullandıkça eğlenceyi arttıran ekipmanlar. Bıçakla tek
bir darbede düşmanınızı yere sererken, yayı kullanırken de ne kadar
gererseniz o kadar yüksek sonuç alıyorsunuz. Bunlara ek olarak oyunu
hızlı oynamayı seviyorsanız, art arda yapacağınız ölümlerle alacağınız
zevk daha da artacaktır. Tek kişilik senaryoyu bitirdikten sonra artık
Multiplayer�a da adım atabiliyorsunuz. Bilindik modlar, Turok için de
geçerli. İster Online olarak, isterseniz de LAN olarak. İşin ince
detaylarına inmek isterseniz, o zaman sizi �Accomplishments� bölümüne
alalım. Oyunun ana menüsünde bulunan bu başlık altında, oyun boyunca
elde edebileceğiniz çeşitli zorlularda ve farklılıklarda tecrübeler
mevcut. Denemeden geçmeyin derim. Söz menülerden açılmışken
belirtmeliyim ki, oyunun çok hoş bir menü tasarımı bulunuyor son
olarak. FPS oyunları tutkunuysanız en az bir kere denemenizi tavsiye
ederim. Hele dinozorlara merakınız varsa, zaten gözünüz kapalı oyunu
edineceksinizdir.


ARTILAR


Kaliteli dinozor ve karakter tasarımları, başarılı sesler, eğlenceli öldürme şekilleri


EKSİLER

Uzun bölüm yüklemeleri, bazı yapay zeka hataları


Genel : 80
Grafik : 80
Ses : 85
Oynanabilirlik : 75
sezo
sezo
Profesyonel
Profesyonel

Erkek
Mesaj Sayısı : 1980
Nerden : KOCAELİ
İş/Hobiler : ithalat -ihracat (sporcu )
Lakap : sezo
Ruh Hali : Turok [PC] İnceleme Seytan10
Rep : 1199
Kayıt tarihi : 23/02/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz